راهنمای شناخت کامل ویژگی ها، مزایا و معایب زنبورهای باکفست

 

 

زنبورهای عسل باکفست یک نژاد ترکیبی از چندین نژاد از جمله زنبورهای عسل ایتالیای شمالی و بومی بریتانیا هستند. در ابتدا توسط برادر آدام در دهه 1900 تولید شد ، آنها برای مقاومت در برابر کنه نای پرورش داده شدند .زنبورهای باکفست برای زنبورداران مبتدی ایده آل هستند زیرا تولیدکنندگان عسل خوبی هستند، ملایم هستند و تمایل کمی به ازدحام دارند. آنها همچنین آب و هوای سرد را تحمل می کنند و مقاومت بسیار خوبی در برابر کنه های انگلی دارند

؛؛ اگر مطمئن نیستید چه زنبورهایی را برای کندوی خود استفاده کنید ، ما یک سری مطالب راهنما جهت کمک به شما در انتخاب بهتر ارایه میکنیم !

فهرست مطالب
  ظاهر
  چرا زنبورهای باکفست توسعه یافتند؟
  ویژگی های زنبورهای باکفست ست
  آیا می دانستید؟
  چرا زنبورهای باکفست من تهاجمی می شوند؟
  آیا زنبورهای باکفست نوع منحصر به فردی از عسل تولید می کنند؟
  نقاط قوت زنبور عسل باکفست
  نقاط ضعف زنبور عسل باکفست
  مقایسه باکفست با نژادهای دیگر
      باکفست در مقابل زنبورهای ایتالیایی - چه تفاوتی دارد؟
      تفاوت بین زنبورهای باکفست و ساسکاتراز چیست؟
      زنبورهای باکفست در مقابل زنبورهای کارنیولا ، چگونه آنها را با هم مقایسه می کنند؟
  جمعبندی

ظاهر
زنبور باکفست دارای حلقه‌های زرد و قهوه‌ای است که می‌تواند بسته به کندو متفاوت باشد. آنها معمولاً تیره تر از زنبورهای عسل ایتالیایی هستند اما از زنبورهای سیاه سنتی بریتانیایی روشن تر هستند. ملکه ها می توانند از روشن تا بسیار تاریک باشندنژادهای مورد استفاده برای پرورش زنبورهای باکفست برای عملکردشان ، طبیعت ملایم و انعطاف پذیری انتخاب شدند. یکنواختی ظاهری ، بسته به پرورش دهنده ای که از آن خرید می کنید متفاوت به نظر می رسند.

چرا زنبورهای باکفست توسعه یافتند؟
در اوایل دهه 1900، هزاران کلنی زنبور عسل در انگلستان توسط کنه نای ( Acarapis woodi ) از بین رفتند. در این مدت، برادر آدام یک راهب بود که مسئول زنبورداری در صومعه باکفست بود.
در سال 1914 او کندو های بازمانده را که در حال مرگ نبودند از کنه آکارین نجات داد. این زنبورهای سالم در ابتدا با زنبورهای عسل اروپای غربی و ایتالیایی تلاقی داده شدند. نتیجه یک نژاد مقاوم بسیار بهتر برای مقاومت با کنه بود. با گذشت زمان سویه های A. m. cecropia  (یونانی)  و A. m. mellifera  (فرانسوی) به باکفست اضافه شدند.باکفست مدرن همچنین دارای ذخایر زنبورهای آفریقایی است که به رفتار بسیار مولد آنها کمک می کند.

توجه : بین زنبورهای آفریقایی و آفریقایی قاتل تفاوت زیادی وجود دارد.

ویژگی های زنبورهای باکفست
زنبورهای باکفاست معمولاً فقط در شرایط استثنایی بچه دهی می‌کنند، که باید برای زنبورداران جذاب باشد. کلنی های بچه ده یک مشکل همیشگی برای زنبورداران هستند و هیچ کس نمی خواهد ببیند که نیمی از کندوهای خود در جستجوی خانه جدید ترک می کنند.در حالی که این زنبورها غریزه پایینی برای بچه دهی دارند، ولی اگر شرایط مناسب نباشد، بچه دهی و یا حتی فرار می کنند. به عنوان یک زنبوردار، بازرسی های معمول هنوز ایده خوبی برای کنترل این موضوع است.

مانند زنبور عسل روسی ، اگر در آب و هوای سرد و مرطوب زندگی می کنید، باکفست گزینه بسیار خوبی است. آنها به زمستان های طولانی و مرطوب در انگلستان عادت کرده اند و با میزان مصرفی عسل خود در این زمان به صرفه هستند. به محض رسیدن بهار، آنها به سرعت اندازه کندو خود را افزایش می دهند.

زنبورهای باکفست کندوهای خود را به سرعت می سازند.
زنبور باکفست همیشه تحمل خوبی نسبت به کنه نای داشته است اما به عنوان یک نبور حساس به کنه واروآ نیز شناخته شده است. در سال 2014 محققان هلندی با زنبورهای باکفست از مرز کلنی‌های بهداشتی حساس به واروآ (VSH) از ایالات متحده عبور کردند. نتیجه یک سویه جدید بود که می‌توانست در برابر کنه‌های واروآ بدون نیاز به درمان مقاومت کند.

زنبورهایی مانند کردوان و باکفست گزینه خوبی برای زنبورداران مبتدی است. آنها ملایم هستند و کار کردن با آنها آسان است، و این خصوصیت در شروع کار مفید هستند. دود کمتری لازم است و کار روی کندو در هوای بد نباید مشکلی ایجاد کند. آنها همچنین بره موم کمتری تولید می کنند که به این معنی است که نیازی به اهرم کندو نخواهید شد.تولید عسل اغلب در اولویت زنبورداران قرار دارد ، هر چه بیشتر بهتر. کندوی زنبورهای باکفست مقادیر زیادی عسل تولید می کند. آنها کندوهای بزرگ با ذخایر عسل کافی تولید می کنند تا خود و زنبوردار را راضی نگه دارند.

چرا زنبورهای باکفست من تهاجمی می شوند؟
زنبورهای باکفست خالص خلق و خوی ملایمی دارند، اما زنبورداران گاهی از پرخاشگری آنها شکایت دارند. این ممکن است زمانی رخ دهد که ملکه جدیدی جایگزین شود و ملکه جدید با نژادهای دیگر جفت گیری کند. هنگامی که او با نرهای خارجی جفت می شود، رفتار کندو می تواند به شدت تغییر کند.

برای حفظ یک کلنی غیر تهاجمی، ملکه ها را با یک باکفست خالص جدید از یک پرورش دهنده واقعی تهیه و جایگزین کنید. از هیبریدهای باکفست که به عنوان باکفست نیز شناخته می شوند، خودداری کنید، زیرا آنها با سایر نژادهای منطقه جفت خورده اند.

آیا زنبورهای باکفاست نوع منحصر به فردی از عسل تولید می کنند؟
عسل زنبور عسل باکفاست هیچ تفاوتی با آنچه توسط سایر انواع زنبورها تولید می شود ندارد. طعم و ویژگی های بصری بر اساس منابع شهد است که زنبورها در آنجا چراگری می کنند. زمان فصل نیز می تواند نقش مهمی در طعم عسل داشته باشد. گل ها، درختان و شبدر در مراحل مختلف شکوفه می دهند که همگی در ایجاد سلیقه های مختلف نقش دارند.

نقاط قوت زنبور عسل باکفست
 مقاومت بالا نسبت کنه نای.
 آب و هوای سرد و مرطوب را به خوبی تحمل می کند (زمستان گذرانی خوبی دارد).
 ملایم و آسان برای کار با حداقل دود.
 تمایل کم به نیش زدن
 مقدار مناسبی عسل تولید می کند.
 صرفه جویی با منابع عسل در طول زمستان.
 غریزه بچه دهی بسیار پایین.
 بهداشتی با شیوع کم پروانه مومخوار و لارو کچی.
 کم پرورشی در اواخر پاییز و در زمان مرگ.
 شانه و بره موم بسیار کمی تولید می کند.
 ملکه های پرکار که تخم های زیادی می گذارند.

نقاط ضعف زنبور عسل باکفست
 نسبت به سایر نژادهای رایج کمتر در دسترس است.
 زنبورهای نسل دوم احتمالاً تهاجمی تر هستند.
 برای حفظ رفتار ملایم ، نیاز به سفارش مجدد ملکه های باکفست است.
 گرایش به غارت.

مقایسه باکفست با نژادهای دیگر
هر نژاد زنبور عسل مجموعه ای از رفتارهای خاص خود را دارد که برای هر زنبورداری جذاب نخواهد بود. بیایید باکفست را با چند نژاد زنبور دیگر مقایسه کنیم تا برخی از تفاوت های اصلی را شناسایی کنیم.

باکفست در مقابل زنبورهای ایتالیایی - چه تفاوتی دارد؟
هر دو گونه طبیعت ملایمی دارند و تولیدکنندگان عالی عسل هستند. زنبورهای عسل باکفست تمایل کمتری به بچه دهی دارند، زمستان گذرانی بهتر و مقاومت بیشتری در برابر کنه دارند. زنبورهای ایتالیایی آسان‌تر به ‌دست می‌آیند و می‌توانند به تنهایی تولید ملکه کنند و اگر هدف شما گرده‌افشانی محصولات باشد، گزینه بهتری هستند.

تفاوت بین زنبورهای Buckfast و Saskatraz چیست؟
هر دو نوع هیبریدهایی هستند که از تلاقی نژادهایی با طیف متنوعی از صفات ژنتیکی تولید می شوند. آنها قدرت های مشابهی دارند، عسل زیادی تولید می کنند و مقاومت خوبی در برابر بیماری دارند. همچنین هر دوی آنها توانایی زمستان گذرانی مفیدی دارند. در هر دو نژاد بهتر است که اصلاح نژاد به پرورش دهندگان معتبر واگذار شود، بنابراین زنبورداران باید هر سال این هزینه اضافی را در نظر بگیرند.

زنبورهای باکفاست در مقابل زنبورهای کارنیولا ، چگونه آنها را با هم مقایسه می کنند؟
در حالی که هر دو نژاد زنبور عسل تولیدکنندگان خوبی هستند، زنبورهای Carniolans احتمال بیشتری دارد که بچه دهی کنند و کمی پرخاشگرتر باشند. زنبورهای باکفست رشد بهاره نسبتاً ملایمی دارند و مانند کارنیولان‌ها از شکوفه‌های اولیه بهار استفاده نمی‌کنند.

جمع بندی
زنبوردارانی که تصمیم می گیرند از چه نژاد زنبور عسل در کندوهای خود استفاده کنند، در انتخاب نژاد باکفست به خوبی عمل خواهند کرد. آنها برای یک زنبور عسل مبتدی ایده آل هستند، اگرچه برخی از زنبورستان های تجاری بزرگ نیز از آنها استفاده می کنند.
باکفست فهرست بلند بالایی از نقاط قوت از جمله طبیعت مطیع، تمایل کم به بچه دهی ، تولید عسل عالی و توانایی های زمستان گذرانی خوبی را دارد. در برابر انگل هایی مانند کنه های نای نیز مقاومت بالایی دارند و سویه های اخیر نیز می توانند با واروآ مقابله کنند.
برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این زنبورها، همیشه ملکه را با یک باکفست خالص از فروشنده ای که می توانید به آن اعتماد کنید جایگزین کنید. در غیر این صورت، آنها احتمالاً در فصل های آینده بسیار تهاجمی تر خواهند شد.  

مدیریت سایت : لازم به ذکر میداند وقتی صحبت از خصوصیات نژادها مطرح میشود ، منظور خصوصیات لاین های خالصی است که ملکه آنها در محط های ایزوله جفت خورده یا به روش مصنوعی تلقیح شده باشند و جفت های طبیعی در محیط های غیر ایزوله میتوانند تصورات متفاوتی را نسبت به آنچه آورده شده از خود نشان دهند.